IQ & EQ Excellence

IQ & EQ Excellence

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IQ & EQ Excellence

Team

Eveline Goodman-Hedtke
PhDs. Psychology and Neuroscience

For more than ten years, Eveline Goodman has prepared individuals to approach challenging tasks with enthusiasm and ability, pushing them to grow beyond their own boundaries. She is trusted not only by international companies and renowned organizations – public figures too rely on her abilities to deliver results.

Being a world citizen, she intimately understands the meaning of the words, “between the lines,” drawing on her personal and professional experience of juggling different mindsets to see behind the psychological curtains. This background is, however, just the starting point from which she uses her enormous energy to put her ideas and vision into action. She combines her comprehensive academic education (PhDs in Psychology and Neuroscience) with the practical lessons that arise in her life as an internationally-operating executive to deliver success.

Her specialty and passion – is connecting talents and options. Eveline Goodman recognizes potential, links it to tasks and positions, and takes pleasure in regularly overstepping the boundaries of conventional Personnel and Leadership training.

‘We always deliver a personalized service – and that makes the difference!’ is Eveline’s motto. Her focus on „Leader’s Upskilling” and IQ & EQ Improvement (right and left cognitive mind & neuroplasticity) programs within top executive levels as well as her potential analysis –assessments- for selection and compatibility in especially board levels are based on her background in psychology & neuroscience, her concept for success – ´Neuroscience Integrated Upskilling´ – is unique, and her methods are certified by Internationally recognized organizations and firms.

For many years, she has lead workshops, presentations, road shows, and “upskilling” sessions for individuals, companies, and organizations from diverse sectors (real estate, medicine, journalism, among others) – both in German and in English. Her charm, wit, and insight make her a memorable, individual, and – if need be – refreshingly undiplomatic consultant.

Petra Schwarz

Moderatorin und Trainerin aus Leidenschaft

Staatsanwälte und Richter begeistert sie genauso wie Gymnasialschulleiterinnen, Ärzte oder CEOs von Unternehmen: Letztlich geht es immer um wirkungsvolles und verständliches Kommunizieren, wenn die studierte Kulturwissenschaftlerin ihren über Jahrzehnte gesammelten Erfahrungsschatz als öffentlich-rechtliche Hörfunk- und Fernsehfrau (u.a. Rundfunk Berlin-Brandenburg und Mitteldeutscher Rundfunk) ganz praktisch weitergibt.

In speziellen Medien-Trainings weiß sie, wie es Experten vor Mikrophon und Kamera geht, wenn diese – auch in Krisensituationen – Auskunft geben müssen; hat Petra Schwarz doch auch eine Zeit lang als Pressesprecherin des Berliner Senators für Wirtschaft, Technologie und Frauen „auf der anderen Seite“ agiert.

Mit ihrer energiegeladenen, gelassenen Art einerseits und ihren sofort umsetzbaren, erfolgserprobten Tipps andererseits „packt“ die Frau aus der Praxis für die Praxis ihr Publikum. Gleich, ob es ums Faszinieren beim Präsentieren oder ums typ- und zielgruppengerechte, passgenaue Auftreten in der Öffentlichkeit geht. Dazu gehört auch Stimm- und Sprechtraining.

Ein weiterer ihrer Schwerpunkte sind Diversity-Kompetenz und Inklusion – und zwar im weiten Sinne von: „ … wenn Anderssein normal ist…“.

„Sie kann’s einfach. Angemessen ‚frech’ und immer kompetent.“ hat der frühere Regierende Bürgermeister von Berlin Klaus Wowereit einmal über sie als Konferenz-Moderatorin gesagt. Oder: „Ich bin noch nie so sympathisch getriezt worden.“ bewertet ein Teilnehmer das Kommunikationstraining. Lassen Sie sich diese außergewöhnliche Mischung aus gelebter Praxis, theoretischem Fachwissen, konsequenter Umsetzung und viel Humor nicht entgehen…

gunterbuchau

Gunter Büchau

Gunter Büchau is an entrepreneur living his passion for communications. The many firms he has co-founded attest to his talent and experience in the field. He gathered his first communications experience working in the fast-paced music industry, with a small record label and a music agency. After further training and study, he grew his knowledge working as a coach, trainer, and lecturer, vocations that ultimately led him to founding a new communications agency.

Gunter Büchau knows that the key to personnel development is personal development, and he applies this philosophy in every facet of his work. His calm approach and refined eye for the skills and needs of others are central to his approach, whether he is consulting or managing his own companies. He encourages clients to adopt a serene outlook and take the time to consider their underlying values, habits, and motivations. Having a clear understanding of these fundamental driving factors, he believes, is essential for long term success. Helping clients work out how to integrate these fundamentals is Gunter Büchau’s ultimate aim as a consultant.

Systemischer Berater / Upskilling consultant

„Alle Kinder sollen die gleiche Chance bekommen, gewaltfrei aufzuwachsen“: Seit über 15 Jahren begleitet Matthias Hummel Kinder auf ihrem Weg zu starken und selbstbewussten Persönlichkeiten. Dabei ist die ganzheitliche Herangehensweise essentiell für den Erfolg. Die Kinder stehen hier im Mittelpunkt, doch Eltern – bzw. die engsten Bezugspersonen der Kinder – spielen in seiner Arbeit eine wesentliche Rolle, genau wie die Menschen (Lehrer, Mitschüler) im Alltagsumfeld in der Schule.

Als Trainer für Eltern, Lehrer, Schulteams und Kinder hat Matthias Hummel seit über 15 Jahren viel bewegt. Als Systemischer Berater schaut er bei seiner Arbeit auf die komplexen Zusammenhänge von Systemen (z. B. Bindungen, Familien, Teams, Projektgruppen und Unternehmen) und erarbeitet mit seinen Coachees erfolgreich Lösungen. Der systemische Ansatz betrachtet Organisationen, Teams und Individuen in ihrem sozialen Umfeld. Systemische Methoden sind mit die effektivsten und gleichzeitig am wenigsten invasiven, wenn es darum geht, zwischenmenschliche Dynamiken zu verbessern.
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Matthias Hummel entwickelte 2004 das Cool Strong Kids Präventionskonzept und ist seitdem als Präventionstrainer tätig. Die Gründung von Cool Strong Kids Verein für Gewalt- und Kriminalprävention e.V. erfolgte 2010 als logischer Schritt, Hummel ist seit Gründung aktiv als dessen ehrenamtlicher Vorstandsvorsitzender, Leiter der Bildungsakademie zum Kinder- und Jugendtrainer sowie Coach und Berater, u.a. für Eltern und Pädagogen. Der Verein ist mittlerweile in 6 Bundesländern mit ca. 20 zertifizierten Trainern aktiv und hat mehr als 25.000 Kinder, ebenso viele Eltern und mehr als 2.500 Pädagogen über das Präventionskonzept erreicht.

Die berufliche Laufbahn von Matthias Hummel hat in der Wirtschaft angefangen. Nach erfolgreichem Studium der Wirtschaftsinformatik an den Universitäten Bamberg und Paris war er viele Jahre in verschieden leitenden Funktionen in der Wirtschaft tätig, unter anderem bei Procter & Gamble und zuletzt als Finanzvorstand einer kleineren Aktiengesellschaft.

Seine Karriere in der Wirtschaft gab er bewusst auf, um sich seiner wahren Leidenschaft, dem Coaching / Upskilling von großen und kleinen Menschen zu widmen.

Matthias Hummel ist verheiratet und Vater von 2 Kindern.

Jörg Hüttmann

Texter, Autor, Kommunikationsberater, Storytelling-Trainer

Jörg Hüttmann beschäftigt sich seit mehr als 20 Jahren mit allen relevanten Facetten der Marketing- und PR-Kommunikation. Als Texter findet er für seine anspruchsvollen Klienten aus unterschiedlichsten Branchen die richtigen Worte. Als Fachbuch-Autor fasst er sein Know-how und seine Erfahrung allgemeinverständlich und praxisorientiert zusammen. Als Berater unterstützt er Selbstständige, kleine und mittelständische Unternehmen bei der zielgruppenorientierten Ausrichtung ihrer Kommunikationsmaßnahmen. Als Storytelling-Trainer arbeitet er schließlich im direkten und vertrauensvollen Austausch die unternehmerische Einzigartigkeit seiner Trainees heraus und hilft ihnen, mit konkreten, charmanten und bewegenden Aspekten ihres Angebotsspektrums die Herzen ihrer Kunden dauerhaft zu gewinnen.

Jörg Hüttmann fing direkt nach seiner vierjährigen Dienstzeit bei der Bunderwehr und seinem Kommunikations-Design-Studium an der Hamburger Technischen Kunstschule bei einem renommierten Kreativ-“Hotshop” an, war als Teilhaber und Kreationsverantwortlicher einer kleinen Agentur tätig, arbeitete in einer IT- und Unternehmensberatung im Marketing und betreut seit 2013 als Einzelunternehmer seine deutsche und internationale Kundschaft. Der Vater zweier Kinder hält sich mit Laufen, Krafttraining und Yoga fit.

Sabrina Heilig

Neuroscience Upskiller

As a specialist for personnel development, it is of paramount importance for her to establish, promote and support both the management culture with management team, management instruments and management values and the competencies of the employees in such a way that the strategic goals of the management are achieved. Furthermore, Sabrina Heilig sees herself in the role of the HR consultant, who can analytically evaluate the situation and use these results to develop strategically oriented concepts in HR topics for optimal target achievement. Digitalization and the latest technologies make industry 4.0 possible. The resulting serious changes in the working world are exacerbated by the demographic.

Situation and the change in values. Companies must face up to the challenge of shaping change in an agile and flexible manner. Her passion for modern personnel development lies in the active promotion of an enabling framework for New Work in order to position companies as attractive employers. In order to achieve this, we need a human-centered working world in which people are perceived not only for their knowledge and performance, but also with their intuition, their courage to change and their own vision, and in which they generate added value for the company in the right place.

Trainings, seminars and business coaching are part of Sabrina Heilig’s daily work as an independent consultant. She is a certified personnel specialist, certified systemic consultant & business coach (DVCT) with a focus on personnel and organizational development and certified neuroscience Upskilling Consultant and trainer.

Seminar and workshop topics, such as leadership, conflict management and team training are developed and conducted with the enabling framework for a deeper view. Her focus on exercises in which the participants can “experience” the theory and draw a personal added value experience for them-selves. For me, this is the basis for sustainable and modern personnel development measures.

Publication:

„Personal– und Wissensmanagement im Generationenwechsel“ in October 2016
(„Personnel and knowledge Management in Generational Changel“ )
Autorin: Sabrina Heilig
Reference Book der Praxis für die Praxis.
Available on Amazon.

Michaela Bergenthal                                              

Consumer Centricity Agent

Overview

With over 30 years of international experience in Operations, Sales & Marketing, Strategy & Research and Consulting in Industries such as Chemicals, Electronics, Fashion, Manufacturing and Retail, Michaela Bergenthal has been driving customer centric change projects out of curiosity for the drivers of consumer and business behaviour. One of her beliefs is that embracing diversity is a motor for personal and business growth.

Her educational background is in both Business Administration and in Market and Media Psychology, which has enabled her to contribute to the solution of a wide scope of business problems – in leadership roles for consumer insight teams as well as entrepreneur, consultant and freelance programme manager.

In her special area of expertise, Michaela Bergenthal works with organisations to develop target audience segmentations based on a variety of data sources, and to systematically understand customer journeys. She uses the in-depth learnings about customer motivation to train marketing and sales organizations, and to coach her clients to find growth paths and creative solutions for business problems.

At EG Excellence

Michaela Bergenthal contributes the Customer Experience perspective to EG’s work with clients. She helps to assess the impact Customer Experience Design has on Marketing and Sales performance. Her main support is creating a sense of urgency to tap into opportunities and setting in motion initiatives to leverage them. She shares her experience to kick off or to deepen customer centric behaviour within marketing teams and provides guidance for the steps towards the necessary change.